yt7RcBL2LbtVhTuhg5kcnuj7oIA

Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2012

Διόδια στον κάθετο άξονα Καστοριάς και 3πλάσια αύξηση στα υπόλοιπα?


Προβλέπουν αύξηση στις χρεώσεις των διοδίων στο τριπλάσιο!

Όλοι οι κύριοι οδικοί άξονες της Βορείου Ελλάδας και ειδικά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας θα είναι ιδιωτικοποιημένοι και μάλιστα με υπέρογκα διόδια, έγραφε η ανακοίνωση που μοιράστηκε σε 


οδηγούς

Αντιτασσόμενοι δυναμικά στην ένταξη της Εγνατίας Οδού, του μοναδικού ολοκληρωμένου και δημόσιου αυτοκινητόδρομου της χώρας, στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.», μοίρασαν χθες ενημερωτικά φυλλάδια στους διερχόμενους από τα διόδια της Ανάληψης (περιοχή Λαγκαδά Ν. Θεσσαλονίκης) και Μαλακασίου (περιοχή Μετσόβου). Η ανακοίνωση των εργαζόμενων έχει ως εξής:  

«Την Εγνατία Οδό, πάνω στην οποία ταξιδεύετε, αυτόν τον μοναδικό ελληνικό δημόσιο και ολοκληρωμένο κατασκευαστικά αυτοκινητόδρομο, με τον τεράστιο στρατηγικό, εθνικό και αναπτυξιακό ρόλο για όλη την Βόρειο Ελλάδα, που κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού και κοινοτικές χρηματοδοτήσεις και κόστισε συνολικά 6 δις ευρώ, θέλουν να τον ξεπουλήσουν έναντι πινακίου φακής και για 40 χρόνια στους εγχώριους και ξένους μεγαλοεργολάβους «επενδυτές». 

Το ξεπούλημα αυτό της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να γίνει ακόμα πιο προσοδοφόρο για τους ιδιώτες «επενδυτές», θέλουν να το προικοδοτήσουν και με τους σημαντικότερους κάθετους άξονές της, που την συνδέουν με τα σύνορα της Βαλκανικής (Δερβένι-Σέρρες-Προμαχώνας, Σιάτιστα-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή και Χαλάστρα- Εύζωνοι), οδικοί άξονες που δεν έχουν ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και στους οποίους μέχρι πρότινος δεν προβλεπόταν καθόλου να τοποθετηθούν διόδια! 

Με αυτό τον απαράδεκτο σχεδιασμό (εάν τελικά τους αφήσουμε να τον υλοποιήσουν), όλοι οι κύριοι οδικοί άξονες της Βορείου Ελλάδας και ειδικά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας θα είναι ιδιωτικοποιημένοι και μάλιστα με υπέρογκα διόδια».

Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε», λένε όχι στην εκποίηση του αυτοκινητόδρομου, γιατί προβλέπουν ότι θα αποβεί εις βάρος του Έλληνα πολίτη, για τους ακόλουθους βασικούς λόγους: 


Α) Οι χρεώσεις των διοδίων θα αυξηθούν περίπου στο τριπλάσιο σε σχέση με τις σημερινές τιμές, όπως συμβαίνει ήδη σε όλους τους υπόλοιπους παραχωρημένους σε ιδιώτες ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Θα χρεώνονται υπέρογκα διόδια και στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού.


B) Τα δημόσια ταμεία θα στερηθούν περισσότερα από 2 δις ευρώ στον χρονικό ορίζοντα τεσσαρακονταετίας της προβλεπόμενης παραχώρησης. Με αυτά τα έσοδα, θα μπορούσε να συντηρείται μεγάλο μέρος του εθνικού και επαρχιακού δικτύου όλης της χώρας, που αυτή την στιγμή έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του και ρημάζει ελλείψει κονδυλίων. 


Γ) Ο ελληνικός λαός θα «φορτωθεί» με δάνεια ύψους 600 εκ. ευρώ που είχαν συναφθεί για την ολοκλήρωσή του αυτοκινητοδρόμου, καθώς αυτά δεν πρόκειται να βαρύνουν τον ιδιώτη «επενδυτή», σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο της σχεδιαζόμενης παραχώρησης.


xronos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου