yt7RcBL2LbtVhTuhg5kcnuj7oIA

Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ: ΣΜΟΛΙΚΑΣ 2637m

Η ορειβατική Ομάδα Καστοριάς, πραγματοποίησε στις 11 και 12 Αυγούστου 2012 την ανάβαση στο δεύτερο ψηλότερο βουνό της χώρας μας, στον Σμόλικα με υψόμετρο 2637m.
Η Ομάδα, αποτελούμενη από 9 άτομα ξεκίνησε το Σάββατο 11 Αυγούστου 2012 στις 15:00 από Καστοριά με προορισμό την Αγία Παρασκευή (Κεράσοβο) του νομού Ιωαννίνων. Ξεκινήσαμε με σχετικά καλό καιρό, αλλά στην πορεία και πριν φτάσουμε στο χωριό μας έπιασε
καταρρακτώδης βροχή και η ανησυχία μας άρχισε να μεγαλώνει για το τι καιρό θα μας κάνει και το βράδυ άλλα και το πρωί της Κυριακής που θα κάναμε την πορεία.
Εν τέλει φτάσαμε στο χωριό (Στέργιος, Αργύρης και Μαρία),  μας περίμενε η υπόλοιπη ομάδα (Κώστας, Πάρης, Βασίλης, Μίλτος, Βαγγέλης και η Πόλα) όπου και ήπιαμε το καφεδάκι μας στην πλατεία του χωριού. Το χωριό πανέμορφο σε υψόμετρο 970m το οποίο έχει διατηρήσει τον πληθυσμό του, πράγμα σπάνιο για τα χωριά της Πίνδου.
Ο καιρός τελικά άρχισε να βελτιώνετε και ξεκινήσαμε για το μέρος όπου θα στήναμε της σκηνές μας. Το μέρος φανταστικό. Πλούσιο σε βλάστηση κυρίως πεύκα, πολύ νερό , έχει ένα ποταμάκι λίγο ποιο κάτω και μία πηγή δίπλα μας με δροσερό νερό, το όλο τοπίο ζωντανεύει την φαντασία.
Εν τέλει ο καιρός δεν μας πτόησε καθόλου διότι ψιχάλιζε αρκετή ώρα, στήσαμε της σκηνές μιας και είχαμε τον απαραίτητο εξοπλισμό, ανάψαμε φωτιά, μπιρίτσες και χαρτάκι (μπουρλότ) και φυσικά κέρδισαν οι καλύτεροι..........!!!!

Για ύπνο σχετικά νωρίς, το βραδύ το κρύο ήταν αισθητό.
Εγερτήριο είχαμε στις 06:00. Πορεία ξεκινήσαμε στις 07:30.Περπατήσαμε σχεδόν 20 λεπτά μέχρι να βρούμε το μονοπάτι Ο3, όπου είναι και πολύ καλά σημαδοτημένο (κόκκινα σημάδια σε λευκό φόντο)  όπου μας οδηγούν καθ' όλη την διάρκεια της διαδρομής. Το μονοπάτι διασχίζει όμορφα λιβάδια  και δάσος με δασική Πεύκη κυρίως. Η κλίση αυξάνει συνεχώς , όπου και φτάνουμε στην πρώτη πηγή νερού. Ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα επιβάλλεται κυρίως για να ανανεώσουμε το νερό.

Συνεχίζουμε την πορεία και το μονοπάτι μας περνάει μέσα από όμορφες συστάδες Λευκόδερμης Πεύκης η οποίες κατά διαστήματα μοιράζονται το χώρο τους με Οξυές και Έλατα αλλά και ρόμπολα. Τα ρόμπολα πανύψηλα και απόλυτα επιβλητικά, φτάνουν μέχρι και λίγες εκατοντάδες μέτρα από την κορυφή και αποτελούσαν σύντροφο στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής.

Η παρουσία του νερού έντονη καθ΄ όλη την διάρκεια μέχρι να φτάσουμε στην θέση ''κούτσουρα'' όπου υπάρχει μία βρύση και μία στάνη λίγο ποιο κάτω. Στα αριστερά μας ο επιβλητικός Σμόλικας.
Συνεχίζοντας την πορεία μας και λίγο δεξιά μας ανταμώνουμε την Δρακόλιμνη σε υψόμετρο 2200m σχεδόν. Όποιος θέλει κάνει και μπάνιο.Οι κάτοικοι της λίμνης: φυσικά οι αλπικοί Τρίτωνες, οι οποίοι μοιάζουν με μικρό δράκο.

Εφόσον βγάλουμε τις απαραίτητες αναμνηστικές φωτογραφίες με φόντο την όμορφη λίμνη ξεκινάμε για την κορυφή του γέρο Σμόλικα. Ενώ ο καιρός ήταν πολύ καλός , λίγο πριν φτάσουμε στην κορυφή άρχισε να αγριεύει και να γεμίζει σύννεφα.

Έπρεπε να ανέβουμε σχετικά γρήγορα μιας και ο Σμόλικας φημίζεται για τους κεραυνούς. Εν τέλει φτάσαμε σχεδόν σε 4 ώρες στην κορυφή και παρ όλη την κούραση η ικανοποίηση ήταν εμφανής στα πρόσωπα ολωνών μας.
Οι φωτογραφίες επιβάλλονται. Δέκα λεπτά στάση για φαγητό και πάλι πίσω.

Η κατάβαση ποιο εύκολη. Δύο μέλη της ομάδας ακολούθησαν διαφορετική διαδρομή την οποία και κάνανε για πρώτη φορά, Οι υπόλοιποι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής από το ίδιο μονοπάτι που ανεβήκαμε.
Φυσικά πριν γυρίσουμε Καστοριά μία στάση στην   Πυρσόγιαννη  για ένα καφεδάκι επιβάλλεται και φυσικά λίγο χαρτάκι, όπου και κέρδισαν πάλι οι καλύτεροι.....

Οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους....απολαύστε της....