Με ακόμα πιο άνετους χώρους και χαμηλότερη κατανάλωση
Η τρίτη γενιά του πολυτελούς SUV του Γερμανού κατασκευαστή μόλις παρουσιάστηκε. Το μοντέλο θεωρείται πιο πλήρες από ποτέ, την ώρα που το εσωτερικό του είναι τελείως διαφορετικά σχεδιασμένο από το αυτό που αφήνει πίσω...
Όσον αφορά στην εμφάνιση, αυτή στο σύνολό της δείχνει λιγότερο καθηλωτική από το μοντέλο δεύτερης γενιάς, με το εμπρός μέρος να «φοράει» το μοτίβο που θα δούμε σε όλες της μελλοντικές Mercedes και κύριο φορέα σχεδίασης τα φωτιστικά σώματα. Πίσω το αποτέλεσμα διχάζει, σε πρώτη, τουλάχιστον, θεώρηση, για την αρρενωπότητα που ένα τέτοιο μοντέλο οφείλει να εκπέμπει.
Πάνω από όλα η χαμηλή κατανάλωση
Φυσικά, η Mercedes έχει ασχοληθεί πιο σοβαρά με το οικολογικό υπόβαθρο της ML με δύο σύγχρονους κινητήρες πετρελαίου τεχνολογίας BlueTEC (ML 250 & ML 350), και έναν κινητήρα βενζίνης με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού (ML 350 Blue Efficiency), που όλοι συνδυάζονται με το σύστημα Eco Start&Stop. Σύμφωνα με την εταιρεία η μείωση της μέσης κατανάλωσης στο νέο μοντέλο σε σχέση με το παλιό είναι της τάξης του 25% κατά μέσο όρο. Και εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μην την πιστέψουμε αφού οδηγώντας τις 2 diesel εναλλακτικές που έχουν (και όπως φαίνεται αυτό θα ισχύσει και για την Ελλάδα) το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, τα 6,0 λτ./100 χλμ. (ML 250 BlueTEC) και τα 6,8 λτ./100 χλμ. (ML 350 BlueTEC) που ανακοινώνει ως μέση κατανάλωση η Mercedes, καθίστανται απόλυτα εφικτά με προσεκτική οδήγηση σε μικτές συνθήκες. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι όλα τα μοντέλα προσφέρονται με δύο μεγέθη ρεζερβουάρ πετρελαίου και βενζίνης, 70 και 93 λίτρων, με το 2ο να αντιστοιχεί σε 1.500 χιλιόμετρα αυτονομίας, όταν πρόκειται για την ML 250 BlueTEC! Σε κάθε περίπτωση οι κινητήρες, εκτός από οικονομικοί είναι ιδιαίτερα πολιτισμένοι στη λειτουργία τους, αλλά και εξαιρετικά ικανοί να κινήσουν άνετα το βαρύ αμάξωμα του νέου μοντέλου. Ειδικά ο βασικός πετρελαιοκινητήρας, με τους 4 κυλίνδρους και το χαμηλό κυβισμό, επιδεικνύει ιδιαίτερη προθυμία από τις χαμηλές στροφές, αποτέλεσμα του διπλού τούρμπο, με τη μικρή τουρμπίνα να φροντίζει ακριβώς γι΄ αυτό.
Άνετη διαβίωση
Άνετη είναι και η διαβίωση στο νέο εσωτερικό του μοντέλου, με τους χώρους να έχουν μεγαλώσει αισθητά, ειδικά για τους επιβαίνοντες πίσω, και την ποιότητα να κινείται στα επίπεδα του μοντέλου 2ης γενιάς. Το οποίο, παρόλα αυτά, έδειχνε ένα κλικ πιο προσεγμένο. Σε κάθε περίπτωση η σχεδίαση εκτός από σύγχρονη είναι και πιο εύπεπτη, αφού έχουν «μαζευτεί» τα ανοικονόμητα μοτίβα του παρελθόντος. Με πρώτο και καλύτερο το τιμόνι, η στεφάνη του οποίου έγινε πιο μικρή σε διάμετρο και πολύ πιο χρηστική.
ετρακίνητη κληρονομιάΌσον αφορά στην εμφάνιση, αυτή στο σύνολό της δείχνει λιγότερο καθηλωτική από το μοντέλο δεύτερης γενιάς, με το εμπρός μέρος να «φοράει» το μοτίβο που θα δούμε σε όλες της μελλοντικές Mercedes και κύριο φορέα σχεδίασης τα φωτιστικά σώματα. Πίσω το αποτέλεσμα διχάζει, σε πρώτη, τουλάχιστον, θεώρηση, για την αρρενωπότητα που ένα τέτοιο μοντέλο οφείλει να εκπέμπει.
Πάνω από όλα η χαμηλή κατανάλωση
Φυσικά, η Mercedes έχει ασχοληθεί πιο σοβαρά με το οικολογικό υπόβαθρο της ML με δύο σύγχρονους κινητήρες πετρελαίου τεχνολογίας BlueTEC (ML 250 & ML 350), και έναν κινητήρα βενζίνης με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού (ML 350 Blue Efficiency), που όλοι συνδυάζονται με το σύστημα Eco Start&Stop. Σύμφωνα με την εταιρεία η μείωση της μέσης κατανάλωσης στο νέο μοντέλο σε σχέση με το παλιό είναι της τάξης του 25% κατά μέσο όρο. Και εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μην την πιστέψουμε αφού οδηγώντας τις 2 diesel εναλλακτικές που έχουν (και όπως φαίνεται αυτό θα ισχύσει και για την Ελλάδα) το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, τα 6,0 λτ./100 χλμ. (ML 250 BlueTEC) και τα 6,8 λτ./100 χλμ. (ML 350 BlueTEC) που ανακοινώνει ως μέση κατανάλωση η Mercedes, καθίστανται απόλυτα εφικτά με προσεκτική οδήγηση σε μικτές συνθήκες. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι όλα τα μοντέλα προσφέρονται με δύο μεγέθη ρεζερβουάρ πετρελαίου και βενζίνης, 70 και 93 λίτρων, με το 2ο να αντιστοιχεί σε 1.500 χιλιόμετρα αυτονομίας, όταν πρόκειται για την ML 250 BlueTEC! Σε κάθε περίπτωση οι κινητήρες, εκτός από οικονομικοί είναι ιδιαίτερα πολιτισμένοι στη λειτουργία τους, αλλά και εξαιρετικά ικανοί να κινήσουν άνετα το βαρύ αμάξωμα του νέου μοντέλου. Ειδικά ο βασικός πετρελαιοκινητήρας, με τους 4 κυλίνδρους και το χαμηλό κυβισμό, επιδεικνύει ιδιαίτερη προθυμία από τις χαμηλές στροφές, αποτέλεσμα του διπλού τούρμπο, με τη μικρή τουρμπίνα να φροντίζει ακριβώς γι΄ αυτό.
Άνετη διαβίωση
Άνετη είναι και η διαβίωση στο νέο εσωτερικό του μοντέλου, με τους χώρους να έχουν μεγαλώσει αισθητά, ειδικά για τους επιβαίνοντες πίσω, και την ποιότητα να κινείται στα επίπεδα του μοντέλου 2ης γενιάς. Το οποίο, παρόλα αυτά, έδειχνε ένα κλικ πιο προσεγμένο. Σε κάθε περίπτωση η σχεδίαση εκτός από σύγχρονη είναι και πιο εύπεπτη, αφού έχουν «μαζευτεί» τα ανοικονόμητα μοτίβα του παρελθόντος. Με πρώτο και καλύτερο το τιμόνι, η στεφάνη του οποίου έγινε πιο μικρή σε διάμετρο και πολύ πιο χρηστική.
Από εκεί και πέρα, η μόνιμη τετρακίνηση (4MATIC) είναι παρούσα, όπως και το προηγμένο ESP (4ETS), που παρέχουν σταθερότητα και πρόσφυση ασχέτως οδικών συνθηκών. Σε συνδυασμό με το σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης σε ανηφόρα (start-off assist) και το σύστημα ελέγχου της ταχύτητας στην κατάβαση (DSR) η ML θέτει εαυτόν έτοιμο και για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Αυτό καθίσταται μια ευχάριστη πρόκληση για τον οδηγό, εφόσον επιλεγεί το πακέτο On&OffRoad. Αυτό προσφέρει επιλογή μεταξύ 6 προγραμμάτων, συνδυάζεται με «κοντό» κιβώτιο υποπολλαπλασιαμού των σχέσεων μετάδοσης, προσφέρει κλείδωμα του διαφορικού, με τη βοήθεια της αερανάρτησης ανεβάζει την ML κατά 285 χλστ. από το έδαφος, προσφέροντάς της δυνατότητα προσπέλασης υδάτινου κολλήματος βάθους 60 πόντων και, τέλος, τη βοηθάει να ανέβει και να κατέβει κλίσεις μέχρι 80ο. Αν όλα αυτά δεν ακούγονται αρκετά, μπορούμε να διαβεβαιώσουμε ότι είναι και με το παραπάνω, όπως ανακαλύψαμε στην ειδική εκτός δρόμου πίστα που τη δοκιμάσαμε στις Αυστριακές Άλπεις. Εκεί, δηλαδή, που είναι πολύ πιο πιθανό να τη δει κανείς με off road περιβολή σε extreme περιβάλλον.
Ή καλύτερα, εκεί που είναι πιο πιθανό να τη δει κανείς. Άλλωστε, στη Γερμανία η τιμή της ξεκινάει, με τους φόρους, από τα 55.000 ευρώ, φανερώνοντας ότι στην Ελλάδα η αξία τέτοιων μοντέλων δεν ανταμείβεται, αλλά καθίσταται είδος προς εκμετάλλευση…
Πηγή: autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου