Η επίσημη πρώτη έγινε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2009. Δύο χρόνια μετά, το πρώτο από τα δύο εκείνα εκθέματα είναι έτοιμο να πλαισιώσει την υπόλοιπη γκάμα του Mini αφήνοντας για τον επόμενο χρόνο την έλευση του Roadster.
Σήμερα η φίρμα λανσάρει το Coupe, ένα διθέσιο όνομα και πράγμα -αφού και ο πρωτεργάτης της αναγέννησης του ονόματος, το χάτσμπακ, στην πράξη διθέσιο είναι. Εδώ ωστόσο η ιδιαιτερότητα δεν εντοπίζεται στα μόνο δύο καθίσματα στο εσωτερικό, αλλά στον εξωτερικό σχεδιασμό. Το πίσω ογκώδες τμήμα του χάτσμπακ
θα έλεγε κανείς ότι έχει τεμαχιστεί στο ύψος των παραθύρων και πλέον πάνω του, περιφερειακά φιλοξενείται γυάλινη επιφάνεια η οποία σε συνδυασμό με τις έντονα κεκλιμένες εμπρός κολόνες και την επικλινή οροφή αλλάζουν και πάλι άρδην την εικόνα αυτού του Mini, παρότι στο εμπρός μέρος σχεδιαστικά δεν έχει γίνει καμία αλλαγή.
θα έλεγε κανείς ότι έχει τεμαχιστεί στο ύψος των παραθύρων και πλέον πάνω του, περιφερειακά φιλοξενείται γυάλινη επιφάνεια η οποία σε συνδυασμό με τις έντονα κεκλιμένες εμπρός κολόνες και την επικλινή οροφή αλλάζουν και πάλι άρδην την εικόνα αυτού του Mini, παρότι στο εμπρός μέρος σχεδιαστικά δεν έχει γίνει καμία αλλαγή.
Παρά το γεγονός ότι η εμφάνιση παραπέμπει σε ό,τι πιο σπορ έχει παρουσιάσει η εταιρεία, το Coupe απευθύνεται σε όλους και αυτό αποδεικνύεται από τη γκάμα του: Cooper με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων (122 ίπποι/6.000 σ.α.λ.), Cooper S επίσης με κινητήρα 1,6 λίτρων, υπερτροφοδοτούμενο όμως 184 ίπποι/5.500 σ.α.λ.), John Cooper Works με τον ισχυρότερο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 λίτρων (211 ίπποι/6.000 σ.α.λ.) και το πετρελαιοκίνητο Cooper SD με τον κινητήρα των 1.995 κ.εκ. (143 ίπποι/4.000 σ.α.λ.). Εξαιρώντας το JCW που θα διατίθεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, όλα τα υπόλοιπα εναλλακτικά θα εξοπλίζονται και με το αυτόματο εξάρι της εταιρείας.
Ασχέτως κινητήρα, το Coupe υιοθετεί τα χαρακτηριστικά που έχουν κάνει τα περισσότερα μοντέλα της Mini να ξεχωρίζουν για τη σπορτίφ ιδιοσυγκρασία τους, κάτι που επιβεβαιώσαμε από την πρώτη επαφή με το JCW αλλά και με το «προσγειωμένο» SD. To τιμόνι-σήμα κατατεθέν παίζει και πάλι κυρίαρχο ρόλο, τη στιγμή που είναι αισθητό από τα πρώτα χιλιόμετρα ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα εξαιρετικά καλά ζυγισμένο πλαίσιο.
Όπως τα περισσότερα Mini, το Coupe με την ελαφρά υποστροφική συμπεριφορά μπορεί να αποτελέσει παιχνίδι στα χέρια του οδηγού, αν και η ιδιαιτερότητά του είναι ότι δεν έχει αισθητά συμμετοχικό πίσω μέρος. Τουλάχιστον αυτή την αίσθηση μας έδωσε σε τραχειά άσφαλτο και συγκεκριμένα εντός στρατιωτικού αεροδρομίου το οποίο η Mini μετέτρεψε σε πίστα για τις ανάγκες της παρουσίασης.
Περισσότερα στις αρχές του επόμενου μήνα, οπότε και η έλευσή του στην ελληνική αγορά, με τιμές κατά τι υψηλότερες από αυτές του «απλού» Mini.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου