Η τρέχουσα περίοδος θεωρείται ανέκαθεν από τις πλέον κρίσιμες για τον κλάδο της γούνας. Κάθε χρόνο στις αρχές της άνοιξης διεξάγονται οι μεγαλύτερες εκθέσεις του κλάδου παγκοσμίως, όπως του Χονγκ Κονγκ, του Μιλάνου, της Αθήνας. Παράλληλα διενεργούνται σημαντικές δημοπρασίες γουνοδερμάτων που καθορίζουν εν πολλοίς την εξέλιξη του κλάδου κατά την επόμενη χρόνια. Μία περίοδος που θα καταλήξει στην Έκθεση Γούνας της Καστοριάς τον Μάιο, οπότε εισερχόμαστε στην τελική ευθεία της παραγωγικής δραστηριότητας των γουνοποιητικών επιχειρήσεων.
Το ίδιο χρονικό διάστημα ήρθαν στη δημοσιότητα ενδιαφέροντα στοιχεία για τις εξαγωγικές επιδόσεις της Ελλάδας. Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων δημοσιοποίησε μελέτη που αναφέρεται στις εξαγωγές της χώρας ανά την υφήλιο. Με βάση στατιστικά δεδομένα που προέκυψαν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή και την επεξεργασία που ακολούθησε από το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών, σκιαγραφήθηκε λεπτομερώς το προφίλ της Ελλάδας ως εξαγωγική δύναμη. Στη μελέτη παρουσιάζονται η συνολική αποτίμηση του 2011 και οι επιδόσεις προηγούμενων ετών, καθιστώντας έτσι δυνατή τη συγκριτική και ενδελεχή προσέγγιση του θέματος, καθώς και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.
Σύμφωνα με την μελέτη, τα είδη από γουνόδερμα βρίσκονται στα 15 σημαντικότερα Ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα. Συγκεκριμένα καταλαμβάνουν την 12η θέση, διατηρώντας την ίδια κατάταξη με το 2010. Η αξία των εξαγωγών Ελληνικών ειδών από γουνοδέρματα ανήλθε το 2011 σε 215.900.000 ευρώ από 188.245.000 ευρώ το 2010. Σημειώθηκε δηλαδή αύξηση της αξίας των Ελληνικών εξαγωγών γούνας κατά 27.655.000 ευρώ. Μία αξιοσημείωτη επίδοση που έρχεται να προστεθεί στην άνοδο που σημειώθηκε μεταξύ 2009 – 2010, όταν μέσα σε μία χρονιά αυξήθηκε η αξία των εξαγωγών της Ελληνικής γουνοποιίας κατά 80%.
Οι εξαγωγές ειδών από γουνοδέρματα έχουν ξεπεράσει σε αξία άλλα, πολύ γνωστά Ελληνικά προϊόντα. Η συνεχής ανοδική πορεία της τελευταίας διετίας έχει οδηγήσει τα είδη από γουνόδερμα σε υψηλότερη θέση έναντι προϊόντων που χαίρουν εκτεταμένης προβολής, ιδιαίτερης αντιμετώπισης και κρατικής προσοχής. Χαρακτηριστικά, το ελαιόλαδο που εμφάνισε 211.100.000 ευρώ συνολική αξία εξαγωγών το 2011 και κατατάχθηκε στην 13η θέση. Την ίδια πάντα χρονιά, τα είδη από γουνοδέρματα βρέθηκαν πολύ κοντά με το βαμβάκι και τα τυροκομικά, με αξία εξαγωγών 234.800.000 και 234.200.000 ευρώ, αντίστοιχα. Προϊόντα που έχουν στηριχθεί πολλάκις και ποικιλοτρόπως από το Ελληνικό κράτος και την Ευρωπαϊκή Ένωση και σίγουρα περισσότερο από ότι τα γουνοποιητικά.
Κι όμως, ο κλάδος της Ελληνικής γούνας ανθίσταται και εμφανίζει τάσεις ανάπτυξης.Παρά την κρίση, τα προβλήματα της εθνικής μας οικονομίας και τις συνέπειες που υφίστανται οι Ελληνικές επιχειρήσεις, χωρίς οι γουνοποιητικές να αποτελούν εξαίρεση, οι τελευταίες κατορθώνουν να αυξάνουν τις πωλήσεις και το συνολικό τζίρο των εξαγωγών τους. Διατηρούν θέσεις εργασίας και αναδεικνύονται σε βασικό παράγοντα μερικής αποκλιμάκωσης των συνεπειών της κρίσης στην τοπική μας οικονομία. Αρκεί να φανταστούμε πως θα ήταν η κατάσταση στην περιοχή μας αν οι γουνοποιητικές επιχειρήσεις όχι μόνο δεν είχαν την παραγωγική δραστηριότητα των δύο τελευταίων χρόνων, αλλά εμφάνιζαν πολύ χειρότερη, όπως το χρονικό διάστημα 2008 -2009. Για άλλη μία φορά αποδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος της γουνοποιίας στις εξαγωγές, στην Καστοριανή και στην Ελληνική οικονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου