Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Ασφαλιστές Καστοριάς: Ασφαλισμένες στο 100% είναι οι μεταφορές στην Καστοριά‏







Μιλούν Γιώργος Ναούμ, Κίμων Μηταλίδης, Παντελής Σιάντσης και Θρασύβουλος Παπουλίδης

Ασφαλισμένες στο 100% είναι οι μεταφορές στο Νομό Καστοριάς, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους Νομούς της Ελλάδας που μέχρι σήμερα είχε την ευκαιρία να έρθει σε μία πρώτη επαφή το περιοδικό "Ασφαλιστικό
ΝΑΙ" και η εφημερίδα...www.nextdeal.gr.
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε νέο ρεπορτάζ του περιοδικού και της εφημερίδας, ωστόσο αίσθηση έντονη προκαλεί το γεγονός ότι ασφαλιστικές στην Ελλάδα, ελληνικές και ξένες είναι απούσες στην στήριξη των
δραστηριοτήτων που απορρέουν από τον κλάδο γουνοποιίας στην Καστοριά.


Τις δραστηριότητες του κλάδου από το Α έως το Ω συμπεριλαμβανομένων
και των μεταφορών τις καλύπτει με συμβόλαια "All Risks" ασφαλιστική
της Γερμανίας μετά από συγκεκριμένες πρωτοβουλίες παραγόντων της εκεί
αγοράς για να μπορέσουν να αναπτύξουν τον κλάδο τους. Όπως αναφέρθηκε,
συζητήσεις πέραν των κλάδων υγείας, συντάξεως, αυτοκινήτου, μπορούν
και φέρνουν στην επιφάνεια τις παθογένειες της ασφαλιστικής αγοράς
στην Ελλάδα.


Στο παρόν ρεπορτάζ, το www.nextdeal.gr είχε την ευκαιρία να
συνομιλήσει κατά σειρά με τους κ.κ. Γιώργο Ναούμ, Προϊστάμενο της
International Life στην Καστοριά, Μηταλίδη Κίμων, Ασφαλιστικό
Σύμβουλο, Παντελή Σιάντση, Πράκτορα Ασφαλειών και Θρασύβουλο
Παπουλίδη, Δ/ντή του Υποκαταστήματος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ.
Ένα από τα πολλά κοινά σημεία ανάμεσά τους, είναι και το πρόβλημα που
αντιμετωπίζει ο κλάδος στα συνταξιοδοτικά και αποταμιευτικά
προγράμματα. Κοινή πεποίθηση όλων οι αλλαγές που πρόκειται να γίνουν
στον κλάδο και θα έχουν ως αποτέλεσμα το λιγότερο αριθμό εταιρειών
στην αγορά μετά από πιέσεις ξένων ασφαλιστικών.


Ξεχωριστός και ο ρόλος της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ στην αγορά, ανάμεσα στα άλλα
και λόγω της ύπαρξης ιατρικών κέντρων στα υποκαταστήματά της,
προσδίδοντας σε κάθε περίπτωση αξία για κάθε συμβόλαιο που έχει
συνάψει ο ασφαλισμένος με την εταιρεία.






Γιώργος Ναούμ, Προστάμενος της International Life στην Καστοριά


Θα φτάσει η στιγμή που η ιδιωτική ασφάλιση θα πάρει πλήρως το ρόλο της
συμπληρωματικής ασφάλισης ως προς την κοινωνική ασφάλιση, η οποία
χρόνο με το χρόνο φθίνει, αναφέρει ο κος Ναούμ 'ο κόσμος το έχει
συνειδητοποιήσει αυτό, οι πενιχρές συνθήκες των νοικοκυριών ωστόσο
σήμερα δεν το επιτρέπουν". Ο κος Γ. Ναούμ είναι απαισιόδοξος σχετικά
με την εικόνα και την πορεία που παρουσιάζει σήμερα η οικονομία, ενώ
μιλά κάνει λόγο για την αρνητική εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος ζωής
σήμερα. Αυξητική ωστόσο είναι η ζήτηση, όπως και σε άλλους Νομούς των
προϊόντων υγείας και ιατρικής περίθαλψης.


Κλάδος αυτοκινήτου -δουλεύει το έναντι


Πρόβλημα υφίσταται και ο κλάδος αυτοκινήτου. Ναι μεν η International
Life δεν αντιμετωπίζει θέμα με ανεξόφλητα συμβόλαια, υπάρχει όμως
μεγάλη δυσκολία καταβολής των ποσών των συμβολαίων με αποτέλεσμα να
δουλεύει σε μεγάλο βαθμό το έναντι ποσού.
Μία νέα τάση που επικρατεί, αποτέλεσμα της κρίσης, είναι το ότι οι
ασφαλισμένοι πιέζουν να αγοράσουν μόνο τις υποχρεωτικές καλύψεις που
επιβάλλονται από το νόμο, ενώ πολλοί είναι και αυτοί που ζητάνε να
αγοράσουν 3μηνα συμβόλαια για να είναι σε θέση να εξοφλήσουν το ποσό.
Το θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων παρουσιάζει την ίδια εικόνα όπως και
σε όλη την Ελλάδα. Στο σημείο αυτό ο κος Γ. Ναούμ τονίζει την τάση
που διαγράφεται πλέον στην αγορά για παραμετροποίηση των ασφαλίστρων,
κάτι που θα προσδώσει οφέλη σε ασφαλισμένους και θα μειώσει τις ζημιές
στις ασφαλιστικές.


Ασφάλιση στον κλάδο γουνοποιίας -η λύση έρχεται από την Γερμανία


Οι εταιρείες γουνοποιίας κρατούσαν στο παρελθόν το κλειδί της
οικονομίας στο Νομό Καστοριάς. Ωστόσο και σήμερα έχουν το ρόλο τους
στην οικονομία της περιοχής. Παρά ταύτα είναι σχεδόν αδύνατη, όπως
τονίζει ο κος Γ. Ναούμ, η στήριξη τους από τον κλάδο ιδιωτικής
ασφάλισης στην Ελλάδα, καθώς τα ασφάλιστρα είναι αποτρεπτικά. Συνήθως
ασφαλίζεται η μεταφορά, η κλοπή και πυρκαγιά', τονίζεται δε ότι 'ενώ
πέρυσι η εταιρεία γουνοποιίας που έπεσε θύμα ένοπλης ληστείας ήταν
ασφαλισμένη, αντιμετώπισε πρόβλημα γιατί στο συμβόλαιό της δεν υπήρχε
η πρόβλεψη κάλυψης ένοπλης ληστείας'.


Απάντηση εδώ και χρόνια στα προβλήματα αυτά έχει δώσει μια γερμανική
εταιρεία, προσφέροντας συμβόλαια All Risks για δραστηριότητες του
κλάδου από την παραγωγή μέχρι και την τελική κατανάλωση, με ασφάλιστρο
πολύ λογικό, άψογες υπηρεσίες και άμεση αποζημίωση όταν υποβληθούν
αξιώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρωτοβουλία της έναρξης επαφών με
την γερμανική ασφαλιστική ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια από μέλος της
Ένωσης ΕΔΗΚΑ, ενώ η συνεργασία συνεχίζεται επιτυχώς μέχρι και των
ημερών μας.


Πάντως στο σημείο αυτό ο ίδιος ο κος Γ. Ναούμ επισημαίνει ότι επειδή
στον κλάδο της γουνοποιίας συναντάται και μαφία, οι ασφαλιστικές
φοβούνται τις στημένες κλοπές και την πιθανότητα επισφαλειών.


Τουρισμός - στο 70% οι ασφαλίσεις των ξενοδοχείων


Σημειώνεται τέλος ότι οι περισσότερες εγκαταστάσεις ξενοδοχείων έχουν
πραγματοποιηθεί μέσω χορήγησης δανείων, οπότε και δια των υποχρεώσεων
που απορρέουν από τις συμβάσεις, τα ξενοδοχεία είναι ασφαλισμένα στο
70%.






Μηταλίδης Κίμων, Ασφαλιστικός Σύμβουλος


Σε πλήρη ταύτιση ορισμένες παρατηρήσεις του κου Κ. Μηταλίδη με τον κον
Γ. Ναούμ. Θεωρεί ότι ο κλάδος έχει μεγάλο πρόβλημα. Ειδικά ό,τι έχει
να κάνει με το κομμάτι το επενδυτικό, αποταμιευτικό, συνταξιοδοτικό,
αποτρέπεται λόγω κρίσης.


Κλάδος αυτοκινήτου - δεν έχω προκαλέσει ατύχημα, ακυρώνω το
συμβόλαιο γιατί δεν θα προκαλέσω


Και ο κος Κ. Μηταλιδης δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον κλάδο αυτοκινήτου,
στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και στην στροφή του κόσμου προς τα 3μηνα
συμβόλαια. Αρκετοί είναι και αυτοί οι ασφαλισμένοι που μέχρι σήμερα
δεν έχουν προκαλέσει ατύχημα, λαμβάνοντας από μόνοι τους την
πρωτοβουλία να ακυρώσουν το συμβόλαια ασφάλισης του αυτοκινήτου τους,
έχοντας ως δεδομένο το παρελθόν, ότι δεν θα προκαλέσουν με άλλα λόγια
ατύχημα.


Κλάδος γουνοποιίας -πόρτα από πολλές ασφαλιστικές


Δεν ασφαλίζεται εύκολα ο κλάδος, μας λέει με δύο λόγια ο κος Κ.
Μηταλιδης υπογραμμίζοντας ότι οι προϋποθέσεις για να ασφαλιστεί ο
κλάδος είναι αποτρεπτικές. Εξηγεί ότι οι ασφαλιστικές ζητάνε
τοποθέτηση συναγερμού, πυρασφάλεια, ρολά και πόρτες ασφαλείας. Όλα
αυτά συνεπάγονται μεγάλες επενδύσεις που δεν μπορούν την σήμερον ημέρα
να γίνουν.


Συμπληρώνει ότι ασφαλίζουν μόνο την μεταφορά όχι το προϊόν αν πέσει
από το αεροπλάνο για παράδειγμα, έχοντας ήδη έχει έρθει σε επαφή με
μεγάλες ασφαλιστικές όπως η ΑΧΑ και η Allianz


Είμαστε υπεύθυνοι για το ότι ο κόσμος αποστρέφεται τον κλάδο


Μείζον πρόβλημα για την αγορά οι μαϊμού κωδικοί ασφαλιστικών
συμβούλων. Όπως αναφέρει ο Κ. Μηταλίδης οι άνθρωποι αυτοί έχουν κάνει
τους ασφαλισμένους να αποστρέφονται το κλάδο, τονίζοντας
χαρακτηριστικά ότι 'είμαστε υπεύθυνοι που ο κόσμος αποστρέφεται το
κλάδο'.


Στο σημείο αυτό ο ίδιος υπογραμμίζει ότι 'το κράτος θα πρέπει να
περιφρουρεί τα θεσμικά πλαίσια και όχι να αναγκάζει τους συναδέλφους
να γίνονται καταδότες, αναφερόμενος και στις τράπεζες...


Εποπτεία -θα πρέπει να γίνουν αυστηρότεροι οι κανόνες στην Ελλάδα


Πεπεισμένος ότι ο Έλληνας πάντα διαφεύγει, υποστηρίζει ότι οι κανόνες
εποπτείας θα πρέπει να γίνουν ακόμα πιο αυστηροί, 'γιατί ως γνωστόν
πάντα στην Ελλάδα θα υπάρχει ένα παραθυράκι'. Αν συνεχίσει δε να
υφίσταται αυτό, διαμηνύει ότι 'θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στο σύνολο
της κοινωνίας'.


Solvency II -όλα μέχρι στιγμή θεωρητικά


Σχετικά με τις αυξήσεις των προϊόντων ζωής και την εξάλειψη ορισμένων
προϊόντων που εικάζεται από παράγοντες της αγοράς και από μεγάλες
ασφαλιστικές ενώσεις ότι θα φέρει η εφαρμογή του νέου καθεστώτος
Solvency II, σημειώνει ότι 'όλα είναι θεωρητικά, το αποτέλεσμα θα
φανεί στην πράξη'.


Και ο ίδιος τέλος από την πλευρά του βλέπει να έρχονται αλλαγές στο
τοπίο του κλάδου ιδιωτικής ασφάλισης και μάλιστα μεγάλες με τις
ελληνικές ασφαλιστικές να περιορίζονται.






Παντελής Σιάντσης Πράκτορας Ασφαλειών, Allianz, Ergo, Υδρόγειος,
Αγροτική, Personal, ARAG
Δίνονται μας λέει μάχες με τους πελάτες για να μην αφαιρεθούν οι επί
πλέον εκτός νόμου καλύψεις στον κλάδο αυτοκινήτου, ωστόσο αφαιρούνται.
Συνεχίζονται οι ρευστοποιήσεις συμβολαίων, ενώ όπως χαρακτηριστικά
αναφέρει οι ελληνικές ασφαλιστικές που κατέχουν ομόλογα ελληνικού
δημοσίου δεν θα είναι εύκολο να επιβιώσουν. Οι ξένες λόγω της
καλύτερης διαχείρισης που έχουν κάνει σήμερα έχουν την δυνατότητα να
καταβάλλουν τα ασφάλιστρα. Τονίζει μεταξύ των άλλων ότι οι κλάδοι που
κινούνται περισσότερο σήμερα είναι του πυρός και του αυτοκινήτου.


Μη ρεαλιστική η εξόφληση συμβολαίων σε 7 ημέρες


Πολύ έντονο είναι το φαινόμενο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων. Μάλιστα
όπως ο ίδιος τονίζει, οι πολίτες ρισκάρουν να αφήσουν στον δρόμο το
ανασφάλιστο αυτοκίνητό τους, αψηφώντας την πιθανότητα επιβολής
προστίμου ύψους 500 ευρώ από την τροχαία.
Τονίζεται ότι θα ενισχυθεί η τάση παραμετροποίησης των ασφαλίστρων.
Κατ' αυτόν τον τρόπο οι ασφαλιστικές θα μειώσουν και τις ζημιές τους.


Ακατόρθωτη κρίνει την εξόφληση των συμβολαίων μέσα σε 7 ημέρες. Εκτιμά
ότι στις ήδη υπάρχουσες συνθήκες της αγοράς το 2μηνο είναι
ικανοποιητικό, ενώ αν θέλουμε να μιλήσουμε για εξόφληση στον 1μήνα,
τότε θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα και η αγορά.


Εποπτεία -Βάλανε το λύκο να φυλάει τα πρόβατα


Θεωρεί ότι δεν λαμβάνονται υπόψη οι συνθήκες της αγοράς λέγοντας ότι
βάλανε το λύκο να φυλάει τα πρόβατα. Αναφέρει ότι στις τράπεζες οι
συνθήκες είναι τραγελαφικές καταγγέλοντας πως οι τράπεζες κάνουν
διακρίσεις στην αποδοχή συμβολαίων από ορισμένες ασφαλιστικές,
προφανώς για να ευνοήσουν τις συνεργαζόμενες με αυτές ασφαλιστικές
εταιρείες.


Τέλος, με ικανοποίηση αναφέρει ότι 'ευτυχώς στην Καστοριά δεν έχουν
απήχηση οι direct πωλήσεις οι οποίες είναι σαν και αυτό που ακούγεται
ευρέως για τα πάντα, αγορά από 200 ευρώ και φτάνει τα 500 αν κάποιος
αγοράσει το πακέτο.






Θρασύβουλος Παπουλίδης, Διευθυντής Υποκαταστήματος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ


Προστιθέμενη αξία στους ασφαλισμένους κατόχους συμβολαίων επιχειρεί να
προσφέρει η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε μία τόσο δύσκολη συγκυρία και την στιγμή
που ακριβώς το έχουν περισσότερο ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε οι πολίτες.


Κάθε ασφαλισμένος έχει πρόσβαση στα ιατρικά κέντρα στα
υποκαταστήματα της ασφαλιστικής


Όπως αναφέρει ο κος Θ. Παπουλίδης, με πρωτοβουλία της εταιρείας ο κάθε
ασφαλισμένος στην ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε οποιοδήποτε κλάδο έχει το δικαίωμα
να έχει πρόσβαση στα ιατρικά κέντρα που βρίσκονται στα υποκαταστήματα
της ασφαλιστικής. Το δικαίωμα αυτό παρέχεται σε όλους τους
ασφαλισμένους της και αντίστοιχα με το είδος του συμβολαίου που έχουν
συνάψει.


Οδική βοήθεια -η αξία της υπηρεσίας της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ φαίνεται στην πράξη


Ένα άλλο συγκριτικό πλεονέκτημα είναι ότι σήμερα η ασφαλιστική παρέχει
υπηρεσίες οδικής βοήθειας έχοντας αυτόνομη άδεια. Διαθέτει δικά της
φορτηγά και δικούς της οδηγούς. Κατ' αυτόν τον τρόπο υπάρχει καλύτερη
διαχείριση μειώνεται ο χρόνος αποζημίωσης, ενώ όπως χαρακτηριστικά
αναφέρει ο κος Θ. Παπουλίδης 'η αξία της υπηρεσίας αποκαλύπτεται όταν
γίνει το ατύχημα'. Και βέβαια αυτό είναι που θα πρέπει να έχει
πρωτίστως κατά την επιλογή της ασφαλιστικής ο πελάτης.


Πλεονέκτημα για την εταιρεία τα 3μηνα και 4μηνα συμβόλαια αυτοκινήτου


Σημαντικό πλεονέκτημα για την εταιρεία και η διάθεση 3μηνων και 4μηνων
συμβολαίων. Σύμφωνα με τον διευθυντή του υποκαταστήματος, πριν λίγο
καιρό ο πελάτης δεν έκανε λόγο ποτέ για τέτοια συμβόλαια λόγω 'της
δύναμης της συνήθειας'. Σήμερα λόγω της έλλειψης ρευστότητας, οι
πελάτες τα ζητάνε από μόνοι τους καθώς τα 100 ευρώ για το 4μηνο και τα
75ευρώ για το 3μηνο με μια έκπτωση 3% στην χαμηλότερη διάρκεια,
εξυπηρετούν τον πελάτη στην ευκολότερη αποπληρωμή του συμβολαίου.


Αλλοδαποί ενισχύουν τον κλάδο υγείας όμως αποχωρούν


Τόνωση του κλάδου υγείας προσφέρουν οι αλλοδαποί, όπως οι Αλβανοί που
για να λάβουν άδειας παραμονής στην Ελλάδα χρειάζεται στα
δικαιολογητικά που προσκομίζουν να έχουν ένα συμβόλαιο υγείας με
ανώτατο όριο τα 30.000 ευρώ για πρόσβαση σε κρατικά νοσοκομεία. Όμως
λόγω της κρίσης και της ανεργίας η παραμονή των αλλοδαπών στην Ελλάδα
μειώνεται.


Και από την πλευρά του τέλος ο διευθυντής του υποκαταστήματος κάνει
λόγο για το πρόβλημα που υπάρχει με τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα., τα
συνταξιοδοτικά και αποταμιευτικά συμβόλαια.
Μιλώντας για την ασφάλιση του κλάδου γουνοποιίας, δίνει την δική της
διάσταση και εμπειρία και τονίζει ότι είναι οι αντασφαλιστές που δεν
δέχονται να υπογράψουν συμβάσεις ασφάλισης με το συγκεκριμένο κλάδο.




της Έλενας Ερμείδου
πηγή:NextDeal.gr

1 σχόλιο: