yt7RcBL2LbtVhTuhg5kcnuj7oIA

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Στηρίζουμε την Ελλάδα

Κάθε ευρώ πλέον πρέπει να μένει Ελλάδα, αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει όταν πηγαίνουμε στο σούπερ μάρκετ, εκτός από την ημερομηνία λήξεως του προϊόντος, να κοιτάμε προσεκτικά και το barcode. Όλοι γνω­ρίζουν ότι το σήμα με τις κάθετες γραμμές και τα πολλά ψηφία πρέπει να ανα­γράφεται σε κάθε συσκευασία προϊόντος, αλλά πολλοί αγνοούν ότι τα 3 πρώτα ψηφία του barcode υποδηλώνουν και τη χώρα προέλευσης του προϊόντος.

Πολλά προϊόντα που θεωρούσαμε ελληνικά, δεν είναι. Διότι απλά δεν ξεκι­νούν από 520. Το 520 στην αρχή του barcode δηλώνει ότι ένα προϊόν είναι ελλη­νικό και πως αγοράζοντάς το, ένα ποσοστό κέρδους μένει στη χώρα μας ενισχύ­οντας την οικονομία μας.


Νόμιμο δικαίωμα




Ένα απλό παράδειγμα είναι τα ζυμαρικά. Υπάρχει μία συγκεκριμέ­νη μάρκα ζυμαρικών (δεν μπορεί να γραφτεί εδώ για ευνόητους λόγους), που η εταιρεία παραγωγής είναι σε γειτονική χώρα και η οποία κάνει τρελές πωλήσεις στην Ελλάδα. Αντί της συγκε­κριμένης μάρκας, λοιπόν, μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο ελληνικές (είναι πολύ γνωστές)!!! Κάνοντας αυτήν την κίνηση κατευθείαν πολλά ευρώ μένουν… Ελλάδα.


Ένα άλλο παράδειγμα είναι με γνωστή εταιρεία αναψυ­κτικών. Μπορεί άνετα να αντικατασταθεί από τις δύο, πλέον, υπάρχουσες ελληνικές, αρκεί να επιλεγεί το ελληνικό προϊόν με το 520. Κάθε χώρα έχει τον τριψήφιο κωδικό της. Οι γείτονες χώ­ρες μας έχουν τους εξής κωδικούς: 380 - Βουλγαρία, 530 - Αλβανία, 531 - Σκόπια, 868 - 869 - Τουρκία. Το 529 ανήκει στην αδελφή μας χώρα την Κύπρο, ενώ ο κωδικός που συναντιέται συχνά, εφόσον έχουμε πολλά γερμανικά προϊόντα στη χώρα μας, είναι ο 57, που ανήκει στη Γερμανία. Η Κίνα κατέχει τους 690 - 695. Είναι νόμιμο δικαίωμά μας ως καταναλωτές να γνωρίζουμε τη χώρα προέλευσης και εφόσον οι εταιρείες και η κυβέρνηση δεν μας ενημερώνουν, καλό είναι να προσπαθούμε να ενημερωνόμαστε από μόνοι μας.


Την προτίμηση εγχώριων προϊόντων προωθεί το κίνημα πολιτών «Καταναλώ­νουμε ό,τι παράγουμε», που δημιουργήθηκε πριν από λίγους μήνες με τις υπο­γραφές πολιτικών, ακαδημαϊκών, συνδικαλιστών και επιχειρηματιών.


Ειδικότερα το κίνημα πολιτών (www.protimoellinika.gr) προσέγγισε μεγάλες αθηναϊκές αλλά και περιφερειακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και άλλες εταιρεί­ες, με στόχο να τοποθετήσουν αφίσες και να τυπώσουν στις πλαστικές σακούλες τους το σύνθημα της καμπάνιας «ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά».


Και φαίνεται πως ήδη έχουν καταφέρει πολλά. «Ως τώρα η ανταπόκριση του κόσμου φαίνεται κάτι παραπάνω από ενθαρρυντική. Ούτε κι εμείς περιμέναμε την επιτυχία του εγχειρήματος», λέει ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων Δημήτρης Μπέης, πρόεδρος της καταναλωτικής οργάνωσης, που εμπνεύστηκε και εισή­γαγε το σύνθημα.


Επιπτώσεις στη χώρα όταν αγοράζετε προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών:




1. Αποδυναμώνετε και εξαφανίζετε τις ελληνικές παραγωγές… Μην πείτε δεν με νοιάζει, διότι εμάς αφορά το θέμα.




2. Αποδυναμώνοντας ελληνικές παραγωγές, βοηθάτε στην επιδεί­νωση της ανεργίας και την εξάρτηση από ξένα κεφάλαια. Βλέπετε πού φτάσαμε...




3. Όταν αγοράζετε εισαγόμενα προϊόντα, ουσιαστικά δίνε­τε 70% των χρημάτων σας σε εργοστάσια άλλων χωρών που, εκτός του ότι απασχολούν αποκλειστικά αλλοδαπούς, ενισχύε­τε τις οικονομίες των χωρών αυτών.




Πώς ενισχύονται οι ελληνικές παραγωγές ψωνίζοντας ελληνικά προϊόντα και είδη:




1. Βοηθάτε τη διατήρηση και αύξηση θέσεων εργασίας!




2. Σκεφτείτε επίσης ότι αν η κάθε ελληνική οικογένεια στρέψει 500 ευρώ ετησίως σε ελληνικά προϊόντα, τότε για κάθε 1.000 οικογένειες θα αυξηθεί άμεσα η ζήτηση ελληνικών προϊόντων κατά 500.000 ευρώ.




3. Θα δημιουργηθεί μια τελική κυκλοφορία χρήματος ισοδύναμη με πε­ρίπου 4.500.000 ευρώ στην αγορά! Ή, πιο απλά, αλλάζοντας την κατανάλωση από προϊόντα πολυεθνικών και από εισαγόμενα προϊόντα, οι 1.000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100 - 150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον!




4. Τελικά σκεφτείτε ότι αν όλοι μας υιοθετήσουμε μια τέτοια συνήθεια, τό­τε 1.000.000 οικογένειες θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην πρόσληψη 100.000 - 150.000 συμπατριωτών μας!

TO ΠΟΝΤΙΚΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου