Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010
ΜΜΟRPG! Το μεγάλο κάψιμο!
Mια ιστορία για την οποία δαπανήθηκαν πολλά φράγκα, (Τσιγάρα με τις κούτες, μπουκαλάκια νερό από το μηχάνημα για πρόληψη επιληψίας, κρουασάν από το μηχάνημα επειδή πού και πού πεινάμε, Pepsi twist για celebration, επειδή ρίξαμε τον Ragnaros, και στην αρχή μόνο game cards) και κυρίως μια ιστορία που κόστισε τις ζωές άπειρων ευρωπαίων και βορειοαμερικάνων. (Στα κινεζάκια που φαρμάραν adena στο Lineage δεν κόστισε τίποτα, το κάνουν για δουλειά.)
Αυτή είναι η ιστορία.
Η χρονιά που ξεκίνησαν όλα ήταν για μένα, και για τους περισσότερους φαντάζομαι, ήταν το 2004. Η χρονιά που έκανε Release το wow (World of Warcraft) το παιχνίδι που θα έκανε την μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία στον χώρο των mmorpg, (Massively Multiplayer Online Role Playing Games) το mmo, όπως λέγονται, που συνεχίζει να έχει το πιο ευρύ player base μέχρι και σήμερα. Η δική μου φάση ήταν κάπως έτσι.
Το 2004 πήγαινα στην Τρίτη λυκείου και όταν άκουγα για online παιχνίδια στο μυαλό μου έρχονταν το miniclip, ένα site με flashgames, στο οποίο έμπαινα αρκετά συχνά στην ώρα της πληροφορικής, επειδή δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που αξίζει να κάνεις στο συγκεκριμένο μάθημα. Ήξερα φυσικά τι έπαιζε με το Diablo και το Warcraft 3, (frozen throne κ.τ.λ.) τα πολύ δημοφιλή παιχνίδια της Βlizzard, της εταιρίας που μόλις είχε λανσάρει το wow, και ότι τα παιχνίδια αυτά προσφέρονται και για online gaming, αλλά ποτέ, όπως και πολλοί άλλοι δεν είχα κάτσει να σκεφτώ το ενδεχόμενο: “Massively multiplayer” . Ακόμα θυμάμαι πως δυσκολεύτηκα να το καταλάβω όταν εκείνος ο φίλος μου που με έβαλε σε αυτήν την φάση προσπαθούσε να μου το εξηγήσει.(Η σχέση που έχεις με τα άτομα που σε βάλαν στη φάση mmo θυμίζει την σχέση του Louis και του Lestat από το Interview with a vampire. Άμα κάποιος σε βάλει στη φάση μετά είσαι undead, δεν υπάρχει.) Μου έλεγε ότι θυμίζει πολύ το Warcraft 3. Και εγώ φαντάστηκα κάτι με overview κάμερα, και κυρίως strategy. Kαμοία σχέση.
Σε ένα mmo η κάμερα είναι κυρίως τρίτου προσώπου, και ο σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι τόσο απλός όσο και σε ένα παιχνίδι στρατηγικής. Ο σκοπός είναι να γίνει ο παίκτης που ελέγχεις όλο και πιο δυνατός, με διάφορα μέσα, αλλά κυρίως με την συνεχή αύξηση του επιπέδου. (level) Είναι ιδιαίτερα εθιστικό στυλ παιχνιδιού καθώς ο σκοπός είναι σχετικά απόμακρος και δεν υπάρχουν πίστες και stages αλλά αντίθετα ένας τεράστιος φανταστικός κόσμος. Και τι σημαίνει massively multiplayer; Σημαίνει ότι στην ίδια αυτή «πίστα» που είναι τεράστια, συνυπάρχεις στον ίδιο χρόνο με δεκάδες χιλιάδες άλλους παίκτες. Μπορείς να αλληλεπιδράσεις τόσο με τους άλλους παίκτες όσο και με το περιβάλλον σου. Όταν παίζεις με κατεύθυνση το τι υπάρχει γύρω σου, μπορείς να κυνηγήσεις τα ψηφιακά τέρατα του παιχνιδιού, κάτι που λέγετε pve (player versus environment). Μπορείς να παίξεις επίσης με αντίπαλους τους άλλους παίκτες.(pvp, player versus player) Η ειδοποιός διαφορά όμως που κάνει τα mmo τόσο εθιστικά, είναι ο παράγοντας της κοινωνικοποίησης που συνδυάζει και τα δύο ήδη παιχνιδιού που προανέφερα. Μία ομάδα δηλαδή παικτών να προσπαθούν και να συνεργάζονται για το ίδιο αποτέλεσμα. Φαντάζομαι στην τελική ότι αυτά τα παιχνίδια είναι τόσο δημοφιλή και εθιστικά γιατί τα πιτσιρίκια, πάντα θέλουν να ξεφεύγουν από την πραγματικότητα και να βρίσκουν εναλλακτικές μεθόδους κοινωνικοποίησης.
Αρκετά με τις εισαγωγές, θα υποθέσω ότι ξέρετε ήδη ότι σας είπα για τα mmo και θα κάνω ένα γρήγορο πέρασμα στις εμπειρίες μου από αυτά.
World of Warcraft.
Όπως είπα πριν το wow ήταν το πρώτο παιχνίδι που έπαιξα. Ο λόγος που κόλλησα φαντάζομαι ήταν πως γενικά είναι ένα πολύ γυαλιστερό και καλοφτιαγμένο παιχνίδι αλλά μέχρι εκεί. Μετά από πολλές μέρες παιχνιδιού, (played: 44 days 6 hours 31 minutes) κατάλαβα πως οι πολύ ωραίες περιπέτειες που είχα ζήσει με την αθωότητα του καινούργιου στο είδος με τους ψηφιακούς δωδεκάχρονους φίλους μου από τη Σουηδία είχαν τελειώσει. Το 2004 όταν χτυπούσες το τελικό level δεν υπήρχε ουσιαστικό endgame και το παιχνίδι δεν μπορεί πια να σε κρατήσει. Τι, θα περιμένω μπας και βάλουν κάνα καινούργιο raid και ξεβαρεθώ?
Lineage 2
Όταν πλέον είχα καταλάβει πως ήμουν άρρωστος με αυτά τα παιχνίδια εκτίμησα το lineage. Τα πράγματα που παίρνεις από αυτό το παιχνίδι είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που παίρνεις από το wow αλλά όπως και τα παιδιά από το bnb θα έλεγαν, πολύ πιο ουσιαστικά. Τα γραφικά των χαρακτήρων και τα εφέ είναι φτιαγμένα με anime φιλοσοφία και πολύ καλύτερα από ότι άλλο παιχνίδι που έχω παίξει, ο κόσμος είναι υπερβολικά μεγάλος, κακοφτιαγμένος και χαώδης, αλλά ενώ φαίνετε καθαρά πως η ncsoft κατέβαλε πολύ μικρότερη προσπάθεια από τη blizzard για να το φτιάξει, με κάποιον μαγικό τρόπο είναι απείρως καλύτερο.
Eve online
Ο μόνος τρόπος να καταλάβεις τι σημαίνει eve είναι να το παίξεις. Θα πω μόνο πως είναι sci-fi space opera φάση. Ένα παλιότερο offline παιχνίδι που το θυμίζει πολύ είναι το Freelancer. Το βασικότερο, είναι πως όλη η οικονομία του παιχνιδιού βασίζεται στους παίκτες, σε αντίθεση με τα άλλα παιχνίδια. Η αλληλεπίδραση μεταξύ των παικτών κάνει τα mmo αυτό που είναι . Και οι κατασκευαστές του eve εκμεταλλεύτηκαν αυτήν την ενέργεια για να φτιάξουν το απόλυτο παιχνίδι.
Και για να μην ξεχνιόμαστε, κάτι ακόμα πιο εθιστικό είναι το ψάξιμο στα τσαμπέ mmo.
weedybong
You might also like:
Καμία ανησυχία για τον «ιό του Δυτικού Νείλου»
Εθνική Τράπεζα: Αύξηση στα κέρδη της Finansbank
Την τσάκωσαν λίγο προτού πουλήσει το αγγελούδι της για ...
Συντριβή αεροσκάφους με έναν νεκρό
Ώρα… πλέι οφ
LinkWithin
Αναρτήθηκε από madata news στις 7:49 μ.μ. Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!
Μοιραστείτε το στο Twitter
Κοινή χρήση στο Facebook
Μοιραστείτε το στο Google Buzz
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Νεότερη ανάρτηση
Παλαιότερη Ανάρτηση
Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)
translation services
Translate
|
Spanish
German
Chinese
Japanese
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου